6.00 am

a bit late i guess for subuh prayer. But that’s what happened 2day. Thx to mum, at least i still woke up for my responsibility.

6.30 a.m

Done praying. Thinking of sleeping again. Not good, yes i know.Hmm, but i guess i lost to ignorance..

—– a.m ??

Aku teruskan perjalanan ke skolah. Skolah menengah. Pelik, sebab sklah aku nih dalam hutan. Aku sampai dan terus menju ke kelas aku. Dataran agak gersang. Debu perang seperti menari tatkala aku melintasi tanah tempat perhimpunan itu. Pelik.

Tetiba, aku dgr bunyi kuat berdetum. Aku tak tau tapi mmg ade perasaan yg menakutkan. Mercun ke?
kuat bebenar…

” Hei! ko buat ape? cepat bersedia? kita akan berperang… Amerika menyerang kita. Sekarang melacca dah kna tawan! Askar diorg dah smapi sini!!!!”

aku bingung.Jantung berdenyut kencang… ” Perang?” aku cam tak penah terpikir pun. Aku terus berlari ikut belakang sahabat aku tadi yang aku tak igt sape… Ketika tu, aku cam terrefresh muzal yg sedang berkata pasal perang. Aku tak igt betul ke dier ade cakap, tapi vision aku menunjukkan dier mmg sedang bercakap tentang perang… tentang jihad.

” Masa nya sudah tiba?” bisik hati aku nih..

aku ikut dier dan bersembunyi dibelakang satu dinding… aku tak tahu macmmana, tapi mmg aku sudah berpistol di tangan. Bergetar-getar tgn ini cube hendak pegang pistol tuh… boleh kah aku tarik picu dan tembak kat askar2 kafir tuh… sungguh aku mmg takut. Aku takut mati…

Kwan aku tuh dah hilang… aku nmpak askar2 sudah datang.. Sgt takut. aku terbayang kawan2 aku kat tmpat lain.. mati ke? hidup ke? tah… aku tak tau..

Bang! aku dgr bunyi tembak menembak… sangat mencuakkn.. tapi aku rasa aku ade sahabat2 yang berperang.. aku?? masih lagi takut dan tak berani menembak.. aku..

Maka aku terus berlari naik tangga bangunan akademik.. naik ke atas.. aku nmpk ade sahabat berdarah di koridor.. Mati??? Ya Allah.. sungguh aku takut.. Aku terus lagi merangkak ke klas… Di situ aku nmpk budk2 perempuan skolah rendah.. 3 org.. duk diam je atas kerusi… diorg pndang aku.. aku time tuh mmg dah takut.. so aku tak berani nk pikir pasal diorg lagi.. aku terketar-ketar meranggkak ke satu almari.. aku duk dlm tuh. tutup pintu. almari ni dekat belakang kelas..

view point berubah. Kini aku dapt melihat dengan jelas keseluruhan kelas. termasuk almari yang aku duduk dlm tuh. Takut… tetiba.

datang sorunk askar amerika dgn senapang.. dier pandang budk2 skolah rendah tuh.

*******

Aku nmpk mcmana dier tmbak budk2 tuh. darah keluar… Ya Allah…

Then dier cam nk kuar dari kelas tuh.. Aku lega… Tapi, tetiba dier cam stop, dan cuba menju ke almari tmpat aku dudk.. Aku makin takut dan dier makin hampir.. habis lah aku.. mati… isk..

9.00 am

Dush! a fist blow from my sister, yaya hit my back. I would say it was quite a strong one from a girl her age.

” bangun la!!!! mama suruh bangun!!!”

I refused to even open my eyes. Slowly, i grabbed my blanket and covered myself. Every part of it. Yaya then just moved away. Pissed off i guess. I couldn’t get into sleep anymore. My mind was about the dream I’ve just had.

Jihad? Syahid? War for Islam?

—– a.m

Aku ketakutan. Dia kemudian menghampiri almari tuh dan bukak tombol dgn cepat…

*******

Tak tau camne, askar amerika tuh dah tkde.. Tah? pelik hilang camtu je…

Aku lari keluar dari kelas… aku jenguk kat luar. Ade lagi beberape askar aku nmpk… Aku lihat di pinggang aku ade senapang. Aku nekad.. Aku perlu berjuang. Aku berjaya melepaskan beberapa das tembakan.. kna? tah aku tak tau .. aku tembak ketakutan. tak aim pun just tembak je… Terus tembak… Hati kucar kacir… aku tak nk mati lagi.. isk..

********

Hari dah malam… askar sume dah takde… tinggal aku dan beberape sahabat lain… aku takut.. bingung.. tak tau ape nk buat lagi lpas nih… sembunyi??? lmbt laun askar akn datng jugak lagi… leh ke lawan??

Then aku nmpk beberape org sahabat … ade yg mcm lebey dewasa.. kumpul kat dataran tuh… aku tak pikir pape lg.. berkumpul, lebih selamat aku rase…

Seseorang kemudian bersuara. berkata sesuatu. Mengajak kami berperang. Tetiba, perasaan nih rs bersemangt. Dia aku rs seperti ketua yg bagus.. aku seperti makin berani. Aku nmpk senjata2 di tepi dia.  senapang je rasnye. Tapi apa yg menarik perhatian ku adalah ucapan nye. Tentang jihad. Tentang perjuangan kerana Allah. Tentang syahid.

Perasaan ini makin kuat mempengaruhi diri. Aku niatkan untuk berjuang kerana Allah. Seriusly, aku tak rs takut lg. Seperti ade satu kuasa yang masuk dlm diri. Aku yakin dengan bantuan tuhan. Aku yakin dengan perjuangan kerana islam ini benar. Tapi yang paling penting, aku Yakin bahawa perjuangan ini, jika mati langsung tidak merugikan… Di saat itu juga aku rse, Aku seperti paham perasaan umat islam dahulu ketika hendak berperang. Bagaimana rasanya apabila kematian tidak legi menakutkan. Matlamat cuma syahid…

selepas itu, kami bergerak dalam kumpulan, keluar dari kawasan sekolah… menuju mencari musuh untuk bertempur…berperang….

11.10 am

I woke up again,  without nobody waking me up. A glimpse on clock and yes, 11.10am. My mind was again on thoughts about jihad. Thoughts about dying for islam. At the moment, i was thinking about islam winning.

I realized that the US and the zionis is currently the uztaziatul alam. They have the world right now. BUT the time will come when islam will win the fight. Islam will be at the top again. However, what really matters to me is that, the process towards winning… At the moment, i couldn’t think of another way besides going through a war. Perhaps, there’s anther way. But i just couldn’t think of it. A war is as if couldn’t be avoided anymore to achieve victory… is it?

Besides, what really troubled  me is whether i will be in the fight or not? will i be the one fighting for the religion? or will i’m not? cowardly hiding…

I was thinking of the level of iman i’m at right now. I could never say whether it is high or low. But i’m in doubt whether i will go and fight, among with other musleem. Perhaps, there’s a lot more that i should change… a lot more before i finally reach that level….

Advertisements